Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Editura LiterNet  Sageata  Teatru

Versiunea în limba românăEnglish versionVersion françaiseČeský

Elise Wilk: Pisica verde

ISBN: 978-973-122-074-1
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Evadare din viaţă
Rareş Budileanu
Descarcă în format pdf
Planurile acestui text sunt multiple - principalul fiind evadarea tuturor personajelor din viaţa reală într-una imaginară. Fiecare din cele 6 personaje are probleme în familie, sunt tineri lăsaţi sau scăpaţi de sub control. Asta îi face să-şi creeze această lume imaginară care, după cum o să vedem în acest text, nu aduce decât probleme. Pisica verde - un personaj fantastic - născut în mintea lui Dani, este cheia întregii poveşti.

Personajele pot părea, la prima vedere, uşor superficiale, dar sensibilitatea acestor adolescenţi, problemele lor, întrebările, răspunsurile, tăcerile, acţiunile sau alegerile lor ne arată că dacă nu primeşti din partea celor apropiaţi atenţia şi afecţiunea de care ai nevoie, ajungi să te refugiezi (în încercarea de a scăpa de lumea reală) într-o lume paralelă care îţi aparţine numai ţie.

În spectacolul montat la Teatru' 74 din Târgu Mureş, am încercat o abordare filmică a textului, prin jocul lor, actorii vor da senzaţia de apropiere şi distanţă ca şi cum ai folosi zoom-ul la o cameră de filmat. Senzaţia continuă de detaliu şi apoi de plan mare care obligă publicul să fie în stare de alertă şi atenţie tot timpul şi mai ales să empatizeze cu fiecare personaj în parte.

Fiecare personaj are un alt timp, există o întârziere - delay - de câteva secunde sau minute în comunicare atunci când povestesc întâmplări comune, fiecare are propriul timp de relatare.

Cele 6 personaje interacţionează între ele doar pe alocuri şi nu toate deodată, momentele de dialog sunt foarte scurte, totul se bazează pe povestirea directă către public a ceea ce s-a întâmplat. Textul e gândit ca un puzzle care se compune pas cu pas.

Din punctul meu de vedere fiecare moment este important, deoarece actorii nu pot scăpa nici măcar pentru o secundă hăţurile din mâini. Fiind o abordare directă, cu publicul pe scenă, actorii joacă în faţa acestora, deasupra, lângă ei, practic "îmbrăţişează" spectatorii cu povestea lor şi îi conduc - fiecare pe planul lui - în lumea imaginară sau reală până la sfârşitul spectacolului.




0 comentarii

Click pentru a mări coperta


ALTE CĂRŢI

Sageata Elise Wilk: Avioane de hârtie


CATALOG

Sageata Cărţi pentru copii
Sageata Eseu
Sageata Fotografie & Arte plastice
Sageata Jurnalistică
Sageata Palimpsest
Sageata Poezie
Sageata Proză scurtă
Sageata Roman
Sageata Scenarii
Sageata Screensaver
Sageata Teatru


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer